Nakupování zboží z Číny je výhodné a mnoho lidí láká svou velice nízkou cenou. Mnozí se však obávají toho, že když se s objednávkou uskutečněnou na druhé straně světa něco stane (ať už chybou přepravce nebo nekvalitního produktu), nebude ji možné vrátit. Tento problém naprosto spolehlivě řeší Aliexpress. Na tomto internetovém tržišti nejsou případné reklamace žádný problém.
Řešení problémů je vždy možné
Na rozdíl od většiny čínských obchodů nebo mezinárodních tržišť, je Aliexpress spolehlivý, co se týká možnosti reklamace a vrácení zboží. Nemusíte se tedy zde bát nakoupit. Většině obchodníků jde o dobrou reputaci, kterou byste se při výběru, od koho si vámi vyhlédnuté zboží pořídíte, měli řídit. Příliš nízké hodnocení obchodníka může značit časté problémy. Také samotný systém obchodu je technicky řešený tak, aby zjistil bezproblémovou domluvu v případě jakékoliv komplikace, jako jsou například situace, kdy:
- zboží nedorazilo včas
- zboží dorazilo poškozené
- obdrželi jste něco jiného, než jste si objednali
Zpoždění pár dní není třeba hned řešit, protože mezinárodní přeprava je nevyzpytatelná a někdy se může pozdržet. Pokud to ale vypadá, že odesílatel zásilku ani neodeslal nebo nejste spokojení s obsahem balíčku, můžete pomocí systému Aliexpressu tento problém začít řešit. Pojďte se podívat, jak v takovém případě postupovat.
Možnost otevřít spor
Když se podíváte na své uskutečněné objednávky, najdete tam odkaz s možností otevřít spor, pokud používáte angličtinu, tak „Open Dispute“. Ve volbě reklamace samozřejmě můžete pro vrácení ceny za zboží požadovat jen takovou výši, kterou jste zaplatili nebo nižší (v případě, že například dorazila jen půlka objednávky). Do formuláře také můžete vložit fotky, které dokazují, že jste obdrželi špatnou velikost nebo barvu nebo které dokumentují míru poškození produktu. Nezapomínejte ani na popis důvodu reklamace. Ten by měl být ideálně v angličtině.
Výsledek sporu
Prodejce má povinnost vám odpovědět do 5 dnů. Pokud tak neučiní, je spor ukončený ve váš prospěch a získáte peníze zpět. Pokud odpoví a podá řešení, se kterým souhlasíte, akceptujte nabídku. V případě, že se s obchodníkem nedohodnete, vstupuje do hry Aliexpress a rozsoudí vás na základě doložených podkladů (např. fotografie či výpisy odeslání a přijetí zboží).
Další dobré rady k reklamacím
Pokud chcete komunikovat s prodejcem o čemkoliv jiném, než je reklamace a zeptat se ho například na údaje pro sledování zásilky, využijte k tomu soukromé zprávy. Jinak je dobré vědět, že pokud vracíte zboží, platíte na Aliexpress, stejně jako u většiny obchodů v České republice, dopravné vy. U zboží za pár korun se tedy mnohdy ani jeho vracení nevyplatí. Celkově reklamace bývají na Aliexpress obvykle bezproblémové a to i z důvodu, že prodejci systém předá vaše peníze až tehdy, když dojde k oboustranné spokojenosti.